top of page
  • Skribentens bildPhase

the holigays are over

Nu har julen gått förbi oss, det nya året är här och det innebär att Phase äntligen är öppet för alla att ta del av (och förhoppningsvis älska). Vi har jobbat sen september med vårt företag, och ingen av oss kan förstå att vi nu är igång. Vi har kämpat med olika idéer, namn, ämnen, gjort affärsplaner och försökt förstå hur fan en budget funkar. Efter allt det så är vi här, och ännu är det inte över. Vi har bara börjat.

Jag heter Isa (@olssonisa), är 19 år gammal, en capricorn sun (möjligt att jag låter astrologi styra mitt liv lite väl mycket) och jag bor i Stockholm. Jag pluggar nu mitt tredje år på sam beteende programmet och planerar att plugga vidare till lärare efter jag är klar. Jag identifierar mig som lesbisk och kvinna. Kommer gå in på min ”coming out” story och hur min ”resa” sett ut en annan vecka, det här är mest (möjligtvis tråkiga) smådetaljer om mig.

När vår lärare sa åt oss att vi skulle starta företag, kände vi spontant: nej tack. Hursomhelst tittade vi på varandra så fort han sa det och frågade om vi skulle göra det tillsammans. Mest kanske för att vi satt bredvid varandra, men också för att vi har något gemensamt: vår sexuella läggning. Vi visste ganska fort att vårt företag skulle vara för unga som är en del av HBTQ-samhället. Tror det var andra lektionen som namnet Phase kom upp, och därefter vår slogan ”It’s not a phase”. Vi vill med vårt företag öppna upp en trygg plats för unga lika, eller olika, oss och visa resten av världen att vi är här för att stanna. Ingen av oss kommer försvinna, vi kommer att fortsätta ställa oss upp, skrika högst och aldrig sluta älska. Vi är båda så redo och taggade för de kommande månaderna med alla er. Så tack! Tack så mycket till alla er, och tack till Frida som gör det här med mig!

0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page